طراحي سايت حرفه اي طراحي سايت حرفه اي .

طراحي سايت حرفه اي

واتر استاپ پي وي سي

واتراستاپ pvc يكي از انواع واتراستاپ ها مي باشد كه داراي مزايا بوده و روز واتراستاپ با هدف جلوگيري از نشت و عبور آب از درزهاي اجرايي و انبساطي و مقاطع قطع بتن ريزي طراحي شده كه بسته به نوع مقطع مورد كاربرد و شدت فشار سيال شكل آن تغيير مي كند.

خواص و اثرات واتراستاپ pvc :

انعطاف پذيري زياد

تنوع سايز و اشكال ظاهري

درگيري كافي با بتن

مقاومت كششي زياد در جهت طولي و عرضي

مقاوم در برابر محيط قليايي بتن

كارائي آن با عمر بتن برابري دارد.

موارد كاربرد واتراستاپ pvc :

جلوگيري از عبور آب در درزهاي اجرايي و انبساطي

سازه هاي هيدروليكي

رفع نشت سازه هاي پايين تر از سطح آب هاي زير زميني

انواع سازه هاي آبي بتني

انتخاب نوع و سايز

واتر استاپ پي وي سي در انواع تخت ، حفره دار و كفي توليد مي گردند كه نوع تخت براي درزهاي اجرايي و قطع بتن و نوع حفره دار براي درزهاي انبساطي و ژوئن ها و نوع كفي براي آب بندي  درزهاي انبساطي و اجرايي كف سازه مورد استفاده قرار مي گيرند معمولاً عرض واتراستاپ با ضخامت مقطع نصب مي بايست برابر باشد و بسته به ارتفاع و حجم سيال و فشار وارده به مقاطع قرارگيري ، شكل ظاهري واتر استاپ مشخص خواهد شد. براي ارتفاع هاي كم ، واتر استاپ هاي با ضخامت كم و براي ارتفاع هاي زياد و فشار بالا واتر استاپ هاي ضخيم و دوسر دمبلي استفاده مي گردد.

مشخصات فيزيكي و شيميايي واتراستاپ pvc :

نوع P.V.C

وزن مخصوص :  gr/cm3 ا1/3

رنگ : زرد ، آبي

درصد ازدياد طول در جهت طولي : حداقل 375٪

درصد ازدياد طول در جهت عرضي : حداقل 370٪

دماي ذوب : 380 درجه سانتي گراد

سختي : Shore Aا70

نقطه انجماد : 40- درجه سانتيگراد

روش نصب واتراستاپ pvc  :

واتر استاپ هاي تخت در محل هاي پيش بيني شده قطع بتن مورد استفاده قرار مي گيرند كه نيمي از آن در بتن قديم و نيمه ديگر دربتن جديد قرار خواهد گرفت.

واتر استاپ هاي حفره دار در محل هاي پيش بيني شده درزهاي انبساط و ژوئن ها بايد به فرمي قرار بگيرند كه حفره واتر استاپ پس از بتن ريزي مقطع اول و دوم كاملاً در محل درز قرار گرفته تا در زمان انبساط و انقباض سازه تنش هاي وارده را به خوبي كنترل نمايد.براي ثابت نمودن واتر استاپ در مقاطع از گيره هاي واتر استاپ استفاده شود و هرگز براي ثابت سازي نوار واتر استاپ آن را سوراخ نكنيد زيرا به جهت تغيير تنش در محل سوراخ و فشار بتن هنگام عمليات بتن ريزي واتر استاپ دچار پارگي مي گردد. گيره واتر استاپ در هر متر طول واتر استاپ به تعداد حداقل 4 عدد و بصورتزيگزاگ به مقاطع بالا و پايين نوار متصل گردد و نهايتاً با استفاده از سيم آرماتورها را به گيره ببنديم . براي اتصال واتر استاپ ها به يكديگر از روش جوشكاري واتر استاپ با استفاده از دستگاه جوش و الكترودهاي پي وي سي و يا هويه واتر استاپ استفاده فرمائيد.

منبع:واتر استاپ پي وي سي 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۵۲:۳۱ توسط:تجارت گستر شهريار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :